Door de integratie tussen Personio en Alleo op te zetten, creëer je het volgende:
Alle bestaande (actieve) medewerkers in uw Personio-account worden toegevoegd aan Alleo.
Eventuele toekomstige mutaties in Personio (activering of deactivering van medewerkers) worden dagelijks automatisch gesynchroniseerd met Alleo.
Het opzetten van de integratie bestaat uit de volgende stappen:
Optioneel: Als u medewerkers selectief wilt synchroniseren, kan je dit opzetten door een aangepast attribuut in Personio toe te voegen, om aan te geven of een medewerker in aanmerking komt voor Alleo of niet. Deze aanvullende optionele stappen worden hier beschreven.
Stap 1: Een Personio API-sleutel maken voor integratie
In de volgende instructies zie je hoe je een nieuwe API-sleutel aanmaakt, om een integratie met Alleo op te zetten:
Meld je als beheerder aan bij Personio
Ga naar de sectie Instellingen > Integraties > API-referenties (> Integrations > API Credentials section)
Klik op ‘Nieuwe referentie genereren’ (Generate new credential)
Voer een naam in voor de integratie, zoals “Alleo API Key”
Selecteer Overige in het veld Integratie
Klik op het selectievakje Lezen voor de rij Persoonlijke gegevens van werknemers
Voor de Leesbare werknemersattributen selecteer je de volgende velden:
a. Verjaardag
b. E-mail
c. Voornaam
d. Achternaam
e. Status
f. Datum indiensttreding
g. Beëindiging dienstverband
h. Afdeling
Klik op ‘Nieuwe referentie genereren’ (Generate new credential)
Stap 2: De inloggegevens delen met Alleo.
Deel dit (Client-ID en Secret) via een gecodeerde secret sharing service (1password, onetimesecret.com, enz.) met jouw Customer Success Representative bij Alleo.
Stap 3: Activering van de integratie
Zodra de integratie geactiveerd is, zal Alleo Support je hiervan op de hoogte stellen.
Optioneel: Selectieve synchronisatie van medewerkers
Als je medewerkers selectief wilt synchroniseren, kan je dit opzetten door in Personio een aangepast attribuut toe te voegen, om aan te geven of een medewerker in aanmerking komt voor Alleo of niet. Voer de onderstaande stappen uit om dit in te stellen:
Het aangepaste veld toevoegen
Navigeer naar Instellingen > Integraties > Werknemersinformatie (Settings > Integrations > Employee Information)
Voeg een nieuw veld toe, bij voorkeur op het tabblad HR-informatie, zoals te zien in de onderstaande afbeelding:
In het veld “Naam van uw attribuut” typt u “Alleo”
In het gedeelte 'Wat voor type attribuut is het?' vervolgkeuzelijst, selecteer het type 'Lijst met opties'
Voeg “Yes” en “No” toe als opties:
Het aangepaste veld instellen in het gebruikersprofiel
Stel het standaardantwoord in op 'Nee', zodat werknemers niet worden gesynchroniseerd, tenzij dit is aangegeven in de sectie Personio-gebruikersprofiel:
Het attribuut retourneren met de API
Om het nieuwe attribuut in de integratie te kunnen gebruiken, moet het via de API worden geconfigureerd:
Ga naar de sectie Instellingen > Integraties > API-referenties (Settings > Integrations > API Credentials section)
Selecteer de API-sleutel die voor Alleo is geconfigureerd
Selecteer het attribuut aangepast veld (custom field) dat u zojuist heeft gemaakt:
Optioneel: Verschillende budgetten toekennen
Als je het aan medewerkers toegewezen Alleo-budget per medewerker wil bepalen, kan je dit instellen door in Personio aangepaste veld(en) toe te voegen, om per medewerker aan te geven wat het budget is dat de medewerker moet ontvangen.
Volg de instructies in dit artikel om dit op te zetten.