Naar de hoofdinhoud
BambooHR Integratie
Aleksandra avatar
Geschreven door Aleksandra
Deze week bijgewerkt

Door de integratie tussen BambooHR en Alleo op te zetten, creëer je het volgende:

  • Alle bestaande medewerkers in uw BambooHR-account worden toegevoegd aan Alleo.

  • Eventuele mutaties in BambooHR (on- en off-boarding van medewerkers) worden dagelijks automatisch gesynchroniseerd met Alleo.

Het opzetten van de integratie

De volgende stappen op hoog niveau moeten worden voltooid om de integratie in te stellen:

  1. Deel de sleutel met Alleo via een gecodeerde dienst voor het delen van privacy-gevoelige informatie (1Password, onetimesecret.com etc.)

  2. Alleo voert een controle uit en na bevestiging van jou, wordt de integratie ingeschakeld.

Een BambooHR API-sleutel maken voor integratie

De volgende instructies laten zien hoe u een nieuwe API-sleutel maakt:

  1. Meld je als beheerder aan bij BambooHR

  2. Ga in het actiemenu naar het tabblad Toegangsniveau en selecteer “Een niet-werknemer toevoegen” (zoals hieronder weergegeven in het voorbeeld)

  3. Vervolgens kan je de voornaam, achternaam, geboortedatum en het e-mailadres van de gebruiker invoeren

  4. Nadat je de gebruiker hebt aangemaakt, kan je een aangepast toegangsniveau toewijzen

  5. Wanneer je een aangepast toegangsniveau toewijst, zorg er dan voor dat je alleen-lezen-toegang verleent tot ten minste de volgende velden:

    a. Persoonlijk gedeelte

    i. Voornaam

    ii. Achternaam

    iii. E-mail (werk of privé - zakelijke e-mail wordt aanbevolen)

    iv. Verjaardag

    b. Functie sectie

    i. In dienst tredingsdatum

    ii. Oorspronkelijke In dienst tredingsdatum

    c. Arbeidsstatus

    d. Optioneel:

    i. Locatie (vereist als medewerkers op locatie moeten worden gegroepeerd)

    ii. Toegangsveld Alleo (indien van toepassing)


De API-sleutel maken

Nu de niet-werknemer is aangemaakt, is de volgende stap het aanmaken van een API-sleutel voor de integratie.

  1. Log in als niet-werknemer, op deze manier heeft de API-sleutel alleen dezelfde toegang als de niet-werknemer die je hebt aangemaakt.

  2. Navigeer naar je profielfoto in de rechterbovenhoek van het account en selecteer 'API-sleutels' (zoals het onderstaande voorbeeld laat zien).

3. Klik op “Een nieuwe sleutel toevoegen”. De toegang die door elke API-sleutel wordt toegestaan, is gebaseerd op het toegangsniveau van de gebruiker die deze heeft gegenereerd.

4. Klik op "Weergeven" om de volledige API-sleutel weer te geven.

5. Kopieer die waarde naar een notitieblok of teksttoepassing.

6. Deel deze API-sleutel via een gecodeerde dienst voor het delen van geheimen (1Password, onetimesecret.com, enz.) met jouw Customer Success Representative bij Alleo.

Welke gegevens worden uitgewisseld tussen BambooHR en Alleo?

Per medewerker worden de volgende gegevens opgevraagd:

  • Voornaam

  • Achternaam

  • Zakelijke e-mail

  • Privé-e-mail (als zakelijke e-mail niet beschikbaar is)

  • Verjaardag (indien van toepassing)

  • Alleo

Optioneel: Selectieve synchronisatie van medewerkers

Als niet alle medewerkers die zich in BambooHR bevinden toegang moeten krijgen tot Alleo (bijvoorbeeld vanwege de locatie of functie van de medewerker), moet een aangepast veld worden toegevoegd.

Om dit aangepaste veld in te stellen, moet je contact opnemen met de klantenservice van BambooHR en het volgende aanvragen:

  • Voeg een veld toe met de naam “alleo_access

  • Voeg het veld toe aan het tabblad Taak (Job)

  • Maak het veldtype boolean (true/false)

Zodra het veld is toegevoegd, zorg er dan voor dat je het instelt op TRUE voor alle medewerkers die toegang moeten krijgen tot Alleo (zie voorbeeld hieronder).



Optioneel: Verschillende budgetten toekennen

Als u het aan medewerkers toegewezen Alleo-budget wilt variëren, kunt u dit bereiken door in Personio aangepaste veld(en) toe te voegen om per medewerker aan te geven wat het budget is dat de medewerker moet ontvangen. Volg de instructies in dit artikel om dit in te stellen.

Was dit een antwoord op uw vraag?