Door de integratie tussen BambooHR en Alleo op te zetten bereikt u het volgende:
Alle bestaande medewerkers in uw BambooHR-account worden toegevoegd aan Alleo.
Eventuele mutaties in BambooHR (on- en off-boarding van medewerkers) worden dagelijks automatisch gesynchroniseerd met Alleo.
Het opzetten van de integratie
De volgende stappen op hoog niveau moeten worden voltooid om de integratie in te stellen:
Maak een BambooHR-login aan voor de Alleo-integratie
Maak een API-sleutel
Deel de sleutel met Alleo via een gecodeerde dienst voor het delen van geheimen (1password, onetimesecret.com of iets dergelijks)
Alleo voert een controle uit en na goedkeuring door jou wordt de integratie ingeschakeld.
Een BambooHR API-sleutel maken voor integratie
De volgende instructies laten zien hoe u een nieuwe API-sleutel maakt:
Meld u als beheerder aan bij Bamboo HR
Ga in het actiemenu naar het tabblad Toegangsniveau en selecteer “Een niet-werknemer toevoegen” (zoals hieronder weergegeven in het voorbeeld)
Vervolgens kunt u de voornaam, achternaam, geboortedatum en het e-mailadres van de gebruiker invoeren
Nadat u de gebruiker heeft aangemaakt, kunt u een aangepast toegangsniveau toewijzen
Wanneer u een aangepast toegangsniveau toewijst, zorg er dan voor dat u alleen-lezen-toegang verleent tot ten minste de volgende velden:
a. Persoonlijk gedeelte
i. Voornaam
ii. Achternaam
iii. E-mail (werk of privé - zakelijke e-mail wordt aanbevolen)
iv. Verjaardag
b. Functie sectie
i. In dienst tredingsdatum
ii. Oorspronkelijke In dienst tredingsdatum
c. Arbeidsstatus
d. Optioneel:
i. Locatie (vereist als medewerkers op locatie moeten worden gegroepeerd)
ii. Toegangsveld Alleo (indien van toepassing)
De API-sleutel maken
Nu de niet-werknemer is aangemaakt, is de volgende stap het aanmaken van een API-sleutel voor de integratie.
Log in als niet-werknemer, op deze manier heeft de API-sleutel alleen dezelfde toegang als de niet-werknemer die u heeft aangemaakt.
Navigeer naar uw profielfoto in de rechterbovenhoek van uw account en selecteer 'API-sleutels'. (Zoals het onderstaande voorbeeld laat zien).
3. Klik op “Een nieuwe sleutel toevoegen”. De toegang die door elke API-sleutel wordt
toegestaan, is gebaseerd op het toegangsniveau van de gebruiker die deze heeft
gegenereerd.
4. Klik op "Weergeven" om de volledige API-sleutel weer te geven.
5. Kopieer die waarde naar een notitieblok of teksttoepassing.
6. Deel deze API-sleutel via een gecodeerde dienst voor het delen van geheimen
(1password, onetimesecret.com, enz.) met uw Customer Success Representative op
Alleo.
Welke gegevens worden uitgewisseld tussen BambooHR en Alleo?
Per medewerker worden de volgende gegevens opgevraagd:
Voornaam
Achternaam
Zakelijke E-mail
Privé e-mail (als zakelijke e-mail niet beschikbaar is)
Verjaardag (indien van toepassing)
Alleo
Optioneel: Selectieve synchronisatie van medewerkers
Als niet alle medewerkers die zich in BambooHR bevinden toegang moeten krijgen tot Alleo (bijvoorbeeld vanwege de locatie of functie van de medewerker), moet een aangepast veld worden toegevoegd.
Om dit aangepaste veld in te stellen, moet u contact opnemen met de klantenservice van BambooHR en het volgende aanvragen:
Voeg een veld toe met de naam “alleo_access”
Voeg het veld toe aan het tabblad Taak (Job)
Maak het veldtype boolean (true/false)
Once the field is added, please make sure to set it to TRUE for all employees who need to get access to Alleo (see example image below).
Optioneel: Verschillende budgetten toekennen
Als u het aan medewerkers toegewezen Alleo-budget wilt variëren, kunt u dit bereiken door in Personio aangepaste veld(en) toe te voegen om per medewerker aan te geven wat het budget is dat de medewerker moet ontvangen. Volg de instructies in dit artikel om dit in te stellen.