In dit artikel vindt u de volgende informatie:
Vereisten om de integratie in te stellen
Stappen om de integratie in te stellen
Optioneel:
a. Selectieve synchronisatie van medewerkers
b. Het toekennen van verschillende budgetten
Welke gegevens worden uitgewisseld tussen NMBRS en Alleo?
Door de integratie tussen NMBRS en Alleo op te zetten bereik je het volgende:
Alle bestaande medewerkers in uw NMBRS-account worden toegevoegd aan Alleo
Eventuele mutaties in NMBRS (on- en off-boarding van medewerkers) worden dagelijks automatisch gesynchroniseerd met Alleo
Het is goed om te weten dat Alleo door deze integratie ‘Read-Only’ toegang krijgt tot jouw NMBRS-account, waardoor wij nooit gegevens in jouw NMBRS-account aanpassen.
Om te bepalen welke medewerkers gesynchroniseerd moeten worden, controleert Alleo het veld Medewerkertype en onderneemt een actie:
Werknemerstype | Actie |
Payroll | Onboard de medewerker op Alleo |
Voormalig Payroll | Off-board de medewerker van Alleo |
Vereisten om de integratie in te richten
Houd rekening met de volgende vereisten voordat u de integratie instelt. Bij twijfel kunt u bij uw accountant/NMBRS-beheerder navragen of u over de juiste toegang beschikt:
Toegang tot NMBRS met een van de volgende logintypes:
Klantlogin
Alle Templates bieden voldoende rechten om de integratie op te zetten.
Bedrijfslogin
Let op: dit zijn de enige aanmeldingstypen die worden ondersteund om de integratie in te stellen.
Als u toegang heeft tot meerdere bedrijven in NMBRS, kunt u de functie Gebruikerssjabloon in NMBRS gebruiken om te filteren voor welke bedrijven werknemersgegevens moeten worden gesynchroniseerd met Alleo:
Als u toegang heeft tot meerdere Debiteuren in NMBRS, kunt u Debiteuren die gekoppeld dienen te worden met Alleo selecteren tijdens het integratie setup proces.
Ik ben accountant, kan ik de integratie voor mijn klant opzetten?
De integratie is door NMBRS geoptimaliseerd zodat klanten deze kunnen opzetten. Daarom kan een e-mailadres slechts één keer per integratie worden gebruikt. De volgende keer dat dit e-mailadres voor een andere integratie wordt gebruikt, gaat de eerste integratieverbinding verloren.
Stappen om de integratie in te stellen
Vraag uw unieke NMBRS-integratielink aan via admin-support@alleo.nl
Open een incognitovenster
Bezoek de integratielink van Alleo
Log in op uw NMBRS-account
Selecteer het profiel dat toegang geeft tot de gegevens
Selecteer de Debiteuren waarvoor de data gedeeld dient te worden
Klik op 'Toestaan' om de integratie in te schakelen
Als dit lukt, wordt u doorgestuurd naar het scherm 'Gefeliciteerd'
Alleo Support wordt automatisch op de hoogte gebracht en voert een dry run van de gegevens uit
Nadat u heeft bevestigd dat de gesynchroniseerde gegevens correct zijn, wordt de integratie ingeschakeld.
Optioneel: Selectieve synchronisatie van medewerkers
Als u medewerkers selectief wilt synchroniseren, kunt u dit doen door in NMBRS een extra veld toe te voegen om aan te geven of een medewerker in aanmerking komt voor Alleo of niet. Voer deze stappen uit om dit in te stellen:
a. Veldnaam: alleo_access
b. Veldtype: ja/nee
Update het veld voor de medewerkers in NMBRS zodat het overeenkomt met de vereiste instelling
Optioneel: Verschillende budgetten toekennen
Als u het Alleo-budget dat aan medewerkers wordt toegewezen wilt variëren, kunt u dit bereiken door extra veld(en) toe te voegen in NMBRS om per medewerker aan te geven wat het budget is dat zij zou moeten ontvangen. Volg de instructies in dit artikel om dit in te stellen.
Welke gegevens worden uitgewisseld tussen NMBRS en Alleo?
Per medewerker worden de volgende gegevens opgevraagd:
Voornaam
Achternaam
Zakelijke e-mail (of privé-e-mail op aanvraag)
Verjaardag
Jubileumdatum werk
Ingangsdatum contract
Einddatum contract
Soort dienstverband
Salarissen (op aanvraag)