Naar de hoofdinhoud
HiBob Integratie
Aleksandra avatar
Geschreven door Aleksandra
Deze week bijgewerkt

Door de integratie tussen HiBob en Alleo in te richten kan je het volgende creëren:

  • Alle medewerkers die in aanmerking komen in uw HiBob-account worden toegevoegd aan Alleo

  • Eventuele mutaties in HiBob (in- en uitstroom van medewerkers) worden dagelijks automatisch gesynchroniseerd met Alleo.

Het opzetten van de integratie

Om de integratie in te stellen moet je de volgende stappen voltooien; elke stap wordt in dit artikel gedetailleerd beschreven:

Stap 1: Een HiBob-servicegebruiker aanmaken

Volg de stappen die worden beschreven in dit HiBob-ondersteuningsartikel:

📌 Belangrijk: bewaar het ID en Token op een veilige locatie, deze gegevens kan je niet meer bekijken nadat je op gereed hebt geklikt.



Stap 2: Een aangepast Alleo-veld toevoegen

In sommige gevallen hoeven niet alle medewerkers die in HiBob zitten toegang te krijgen tot Alleo (bijvoorbeeld vanwege teamlocatie of functie). Om aan te geven welke medewerker in aanmerking komt voor Alleo, moet een aangepast veld worden toegevoegd:

  1. Selecteer in het linkermenu Instellingen > Bedrijf > Werknemersvelden

  2. Klik in het werkgedeelte op "Nieuw veld"

  3. Configureer het veld met de naam “alleo_access” (gebruik alleen kleine letters en geen spaties) en stel het type in op “Lijst”.

    a. In onderstaande schermafbeelding staat de onjuiste veldnaam zonder 'toegang'.

    Zorg ervoor dat je “alleo_access” gebruikt.

  4. Pas het indien relevant, toe op de juiste afdelingen.

5. Gebruik de knop “Beheren” om 2 opties (ja en nee) toe te voegen aan de lijst.


Stap 2a (optioneel): Update uw medewerkers in HiBob in bulk

Om het nieuw toegevoegde Alleo-veld correct in te stellen voor jouw medewerkers, kan je medewerkers als volgt in bulk bijwerken:

  1. Ga naar Analytics > Rapporten > Nieuw toevoegen > Algemeen rapport

  2. Selecteer in de kolomkiezer het e-mailveld en het veld Alleo en exporteer het rapport

  3. Vul in het geëxporteerde rapport het veld Alleo in met “ja” en “nee”

  4. Ga naar Mensen > Importeren en selecteer de opties “WERKNEMERSGEGEVENS UPDATEN”.

  5. Upload het bijgewerkte rapportbestand met het e-mailadres als identificatie en het Alleo als het veld dat moet worden bijgewerkt:



Stap 3: Maak een aangepaste machtigingen groep voor de aanmelding van de Alleo Service-gebruiker.

Er zijn 2 mogelijkheden om rechten te verlenen aan Alleo:

  1. Gebruik de machtiging groep 'Alle gebruikers', de standaardinstelling voor nieuw gemaakte servicegebruikers (niet aanbevolen)

  2. Maak een specifieke Alleo-groep die de machtigingen isoleert (aanbevolen).

a. Als je ervoor kiest om een ​​Alleo Permission Group aan te maken, volg dan

de stappen in dit HiBob-artikel.

b. Zorg ervoor dat je weergave toegang geeft tot de volgende HiBob-secties:

i. Basis informatie

ii. Persoonlijk

iii. Werk

iv. Werkgelegenheid

v. Levenscyclus

Stap 4: Deel het ID en Token met Alleo

Deel het ID en Token die je in Stap 1 hebt opgeslagen met je Alleo contactpersoon. Zorg ervoor dat je een gecodeerde dienst voor het delen van wachtwoorden/geheimen gebruikt, zoals 1Password of onetimesecret.com.

Stap 5: Na het testen zal Alleo de integratie inschakelen en aan u rapporteren over de status van de integratie.

🚀 Nu ben je helemaal klaar!

Optioneel: Verschillende budgetten toekennen

Als je het Alleo-budget, dat aan medewerkers wordt toegewezen, per werknemer anders wil opzetten dan kan je dat opzetten door in HiBob aangepaste veld(en) toe te voegen. Zo kan je per medewerker aangeven wat het budget is dat de medewerker moet ontvangen.

Was dit een antwoord op uw vraag?