Het kan zijn dat je lid bent van een sportschool die niet is aangesloten bij het partnernetwerk van Alleo. In dat geval kun je gebruikmaken van de optie Sport Declaratie om de kosten vanuit je Alleo-budget te declareren. Je ontvangt dan binnen 1 werkdag het bedrag op je rekening, rechtstreeks van Alleo.
Hoe werkt Sport Declaratie?
In de Alleo-app start je de declaratie in op één van deze twee manieren:
Vanaf het startscherm, kies Nieuwe declaratie
Vanuit de Markt, kies het +-teken rechtsonder
Kies het type declaratie: Sportabonnement
Selecteer Maandelijks of Eenmalige uitbetaling
Deze stap verschijnt alleen als je toegang hebt tot een maandbudget
Upload een factuur of contract als bewijs van je actieve sportabonnement
Geef de looptijd op (maximaal 12 maanden)
Deze optie verschijnt alleen als je voor een maandelijkse uitbetaling kiest
Vul je IBAN-rekeningnummer in
❗ De uitbetaling gebeurt op dit rekeningnummer, zorg dus dat je het juiste IBAN invult
Je IBAN wordt bewaard voor toekomstige Sport Declaraties
Verstuur je declaratie
Alleo controleert en keurt je declaratie goed.
Na goedkeuring ontvang je binnen 1 werkdag de uitbetaling op het door jou opgegeven IBAN. – En dat is alles!
👉 Bekijk in deze video hoe het indienen van een Sport Declaratie werkt:
FAQ
Kan ik ook mijn Belastingvrije budget gebruiken voor Sport Declaraties?
Ja, dat kan! In dat geval houdt je werkgever het uitgekeerde bedrag in op je brutoloon (of andere bruto bron), waardoor je profiteert van het bruto/netto belastingvoordeel.
Welk bewijs moet ik aanleveren bij mijn Sport Declaratie?
Alleen sportabonnementen van het huidige jaar kunnen gedeclareerd worden.
Geaccepteerde bewijzen zijn:Contracten in het huidige kalenderjaar
Bonnen in het huidige kalenderjaar
Bankafschriften in het huidige kalenderjaar
Kan ik ook mijn tennisclub, personal training of mindfulnesscursus declareren?
Op dit moment zijn alleen sportabonnementen bij sportscholen toegestaan.
Ik zie de optie Sport Declaratie niet in de Alleo app.
Het kan zijn dat jouw werkgever ervoor gekozen heeft deze optie niet te activeren. Heb je vragen hierover? Neem gerust contact op via support@alleo.nl.
Kan ik mijn IBAN wijzigen?
Ja, dat kan. Ga in de app naar Profiel en kies vervolgens Mijn IBAN.