Naar de hoofdinhoud
Onboarden van nieuwe medewerkers
Jason avatar
Geschreven door Jason
Meer dan 2 maanden geleden bijgewerkt

Wanneer een nieuwe medewerker bij je bedrijf komt werken en in aanmerking komt voor toegang tot Alleo, moet je de medewerker toegang verlenen.

Het proces varieert afhankelijk van de configuratie van jouw bedrijf:

  1. HR-integratie: Als je integratie hebt ingeschakeld, wordt de on- en offboarding van medewerkers beheerd via de integratie. Af en toe worden medewerkers in- en uitgeschakeld via integratie, terwijl budgetten handmatig via de portal moeten worden toegewezen.

    Als je niet zeker bent van de specifieke opzet van je bedrijf, neem dan contact op met jouw accountmanager of neem contact op met ons beheerdersondersteuningsteam via admin-support@alleo.nl voor opheldering.

    Als je bedrijf een HR-integratie met Alleo heeft, raadpleeg dan de integratieartikelen voor informatie over de onboarding van werknemers.

2. Geen integratie: lees verder voor configuraties zonder HR-integratie.


Bulk-onboarding


​Voor bulk-onboarding kan je de informatie van werknemers delen met admin-support@alleo.nl. Vermeld de volgende werknemersgegevens:

  • E-mailadres van het werk (Work email address)

  • Voornaam (First Name)

  • Achternaam (Last name)

  • Verjaardag (Birthday)

  • Bedrijfsgroep (indien van toepassing) (Company group (if applicable))

  • Werkjubileum (indien van toepassing) (Work anniversary (if applicable)

  • Maandbudget (indien van toepassing) (Monthly budget (if applicable))

  • Startdatum maandbudget (indien van toepassing) (Monthly budget start date (if applicable))

  • Eenmalig budget (indien van toepassing) (One-off budget (if applicable))


Medewerkers onboarden via de Admin portal


Om minder medewerkers in dienst te nemen, maak je gebruik van de Alleo Admin portal die voor jou als manager beschikbaar is.

Wanneer je via de portal een nieuwe medewerker toevoegt, geef je deze toegang tot de Alleo app en wijs je specifieke budgetten aan. Nieuw toegevoegde medewerkers krijgen op de geselecteerde Onboarding date toegang tot de app en budget. Op deze datum stuurt Alleo hen automatisch een onboarding-e-mail.

Houd er rekening mee dat de Onboarding date een ​​eenmalige instelling is; eenmaal opgeslagen, is het onveranderlijk. Als je een datum wilt corrigeren, neem dan contact op met ons supportteam door op het messenger-pictogram aan de rechterkant te klikken.

Vergeet niet om tijdens de onboarding budgetten toe te wijzen. Budgettoegang wordt aan de gebruiker verleend op de geselecteerde onboardingsdatum.

Bekijk deze video om te zien hoe je een nieuwe medewerker kunt onboarden via de adminportal


💡Meer hulp nodig? Neem contact op met je Customer Success-manager of chat met ons door op het messenger-pictogram aan de rechterkant te klikken.


Was dit een antwoord op uw vraag?