Naar de hoofdinhoud

Medewerkers toegang geven tot Alleo

Er zijn verschillende manieren om medewerkergegevens te beheren in Alleo. Ontdek welke optie het beste past bij jouw organisatie.

Aleksandra avatar
Geschreven door Aleksandra
Gisteren bijgewerkt

Medewerker accounts kunnen op de volgende manieren aangemaakt worden in Alleo:

  1. Integratie met een Payroll of HR platform

1. Integratie

Na het instellen van een integratie krijgen medewerkers die nieuw in dienst komen automatisch toegang tot Alleo en wordt bij uitdiensttreding de toegang gedeactiveerd. Voor meer informatie over de integraties die Alleo ondersteund kan je de volgende artikelen raadplegen:

2. Alleo Portal

Medewerkersoverzicht

De Alleo Portal is een omgeving waar alleen medewerkers (beheerders) met specifieke rechten toegang tot hebben. Via het Medewerkeroverzicht in deze portal kunnen nieuwe werknemers aangemaakt en geoffboard worden. Daarnaast kan je wijzigingen aanbrengen in bestaande medewerkers. Dit is handig wanneer je een aantal mutaties per maand verwacht of een snelle aanpassing wilt maken.

Voor het toevoegen van een nieuwe medewerker klik je op de 'Voeg Medewerker toe' knop:

Voor het deactiveren van een bestaande medewerker klik je op een medewerker oin het Overzicht en vul je het veld 'Datum uitdiensttreding' in.

Data Management (bulk aanpassingen)

Wanneer je grote aantallen medewerkers tegelijk toegang wilt geven of wilt aanpassen kan je dit doen via in bulk door een CSV of Excel bestand te uploaden via de Data Management sectie.

💡 Als je niet zeker weet welke optie het best past bij jouw organisatie, neem dan contact op met jouw Customer Success Manager of het Customer Operations team via admin-support@alleo.nl.

Was dit een antwoord op uw vraag?