Budgetten kunnen op verschillende manieren aan medewerkers worden toegewezen, afhankelijk van de configuratie van je bedrijf en de budgetinstellingen.
1. Budgetten toewijzen via integratie
Als je bedrijf integratie heeft ingeschakeld, kunnen marktplaatsbudgetten automatisch via deze integratie worden toegewezen. Voor meer informatie, raadpleeg dit supportartikel.
2. Hetzelfde budget toewijzen aan alle medewerkers bij onboarding
Als je bedrijf elke medewerker hetzelfde budget wil geven bij hun onboarding, werkt dit als volgt:
Alleo zal het geautomatiseerde maandelijkse en/of eenmalig budget aanmaken, dat op de onboardingdatum aan alle nieuwe medewerkers wordt toegewezen.
Om dit te implementeren, neem contact op met je Customer Success Manager of stuur een e-mail naar admin-support@alleo.nl.
3. Verschillende budgetten toegewezen bij onboarding of later
Deze opzet wordt aanbevolen als je bedrijf verschillende budgetbedragen toewijst aan medewerkers, met maximaal 10-15 variaties. Tijdens onboarding kun je kiezen welk specifiek budgetbedrag je aan de medewerker wilt toewijzen.
Om generieke budgetopties te creëren, neem contact op met admin-support@alleo.nl.
Let op:
Slechts één maandelijks budget mag per medewerker worden ingeschakeld. Als je per ongeluk meer dan één budget inschakelt, neem dan direct contact op met admin-support@alleo.nl zodat het kan worden gecorrigeerd.
Voor eenmalige budgetten kun je meerdere bedragen toewijzen aan dezelfde medewerker.
4. Uniek budgetbedrag per medewerker
Als je bedrijf verschillende eenmalige of maandelijkse budgetten toewijst aan medewerkers per maand (bijvoorbeeld op basis van werkuren) en er geen integratie aanwezig is, kan Alleo helpen door deze budgetten in bulk toe te wijzen. Let op: Als de medewerker een toekomstige onboardingdatum heeft, moet deze eerst worden geonboard voordat je hun budget kunt aanvragen.
Het e-mailadres van de gebruiker dat is geregistreerd bij Alleo.
Geef aan of het een maandelijks of eenmalig budget betreft.
Benefit category, indien je bedrijf meerdere opties aanbiedt.
Het budgetbedrag dat moet worden toegewezen.
Startdatum voor eenmalige budgetten.
Let op: Voor medewerkers met actieve maandelijkse budgetten gaat een nieuw budgetbedrag in vanaf de 1e van de volgende maand.
Belangrijk:
Zodra een budget is geactiveerd, kan het niet gedeactiveerd worden via het portaal. Om een budget te deactiveren, neem contact op met ons supportteam door op het messenger-icoon aan de rechterkant te klikken.
Wanneer een maandelijks budget wordt toegewezen aan een medewerker, vindt de eerste transactie direct plaats of op de ingestelde onboardingdatum (als deze in de toekomst ligt).
Na de eerste toewijzing wordt hetzelfde bedrag automatisch op de 1e van elke maand toegewezen.