Dit artikel biedt beheerders duidelijke richtlijnen voor het efficiënt afhandelen van budgetaanvragen en het waarborgen van een correcte verwerking binnen het platform.
De declaratie Benefit feature beheren
Jouw medewerkers dienen hun aanvraag in, in de Alleo app
a. De declaratiebedragen worden automatisch afgetrokken van het budget van de medewerker
Er wordt een e-mail verzonden om je op de hoogte te stellen van nieuwe declaratieverzoeken
Alle declaratieaanvragen worden beschikbaar gesteld in de sectie Beheren > Budgetaanvragen van het Alleo Portaal
Je kan de verzoeken goedkeuren of afwijzen
a. Wanneer je een verzoek afwijst, kan je een opmerking achterlaten met context
voor de medewerker.
De medewerker ontvangt via e-mail een statusupdate
Je kunt de goedgekeurde uitgaven exporteren en ter betaling delen met je financiële team
Om te controleren welke verzoeken nog in behandeling zijn, gebruik je de filter "Request status."
Eenmalige versus maandelijkse declaratieverzoeken
Bij het indienen van het declaratieformulier kunnen je medewerkers kiezen tussen een ‘Eenmalige’ en ‘Maandelijkse’ uitgave:
Eenmalige kosten:
Dit resulteert in eenmalige aftrek en eenmalige uitkering door jou als werkgever.
Maandelijkse kosten:
Dit resulteert in een maandelijks terugkerende aftrek van het budget en een terugkerende uitbetaling door jou als werkgever, voor het door de werknemer gekozen tijdsbestek.
Het maandelijks verzoek wordt door de werknemer slechts één keer ingediend. Op basis van de opgegeven data en facturen kun je automatische betalingen instellen aan de werknemer.
Om te bepalen of een kostenverzoek 'Eenmalig' of 'Maandelijks' is, klik je op het specifieke verzoek in het portaal of exporteer je het rapport voor een gedetailleerd overzicht.
Wie kan aanvragen bekijken en goedkeuren?
Om declaraties te bekijken, goed te keuren of af te wijzen, moet de aangewezen manager de rechten voor budgetaanvragen in zijn/haar profiel hebben ingeschakeld en toegang hebben tot het Alleo-portaal.
Meer informatie over rechten vind je hier.
💡 Meer hulp nodig? Neem direct contact op!
💬 Live chat support - Klik het icoon of Help in het Alleo Portaal
✉️ admin-support@alleo.nl