Naar de hoofdinhoud

De declaratie Benefit feature beheren

Bekijk hoe je onkostenverzoeken van je medewerkers goedkeurt/afwijst

Aleksandra avatar
Geschreven door Aleksandra
Meer dan 3 weken geleden bijgewerkt

Dit artikel biedt beheerders duidelijke richtlijnen voor het efficiënt afhandelen van budgetaanvragen en het waarborgen van een correcte verwerking binnen het platform.

De declaratie Benefit feature beheren

  1. Jouw medewerkers dienen hun aanvraag in, in de Alleo app

    a. De declaratiebedragen worden automatisch afgetrokken van het budget van de medewerker

  2. Er wordt een e-mail verzonden om je op de hoogte te stellen van nieuwe declaratieverzoeken

  3. Alle declaratieaanvragen worden beschikbaar gesteld in de sectie Beheren > Budgetaanvragen van het Alleo Portaal

  4. Je kan de verzoeken goedkeuren of afwijzen

    a. Wanneer je een verzoek afwijst, kan je een opmerking achterlaten met context

    voor de medewerker.

  5. De medewerker ontvangt via e-mail een statusupdate

  6. Je kunt de goedgekeurde uitgaven exporteren en ter betaling delen met je financiële team

  7. Om te controleren welke verzoeken nog in behandeling zijn, gebruik je de filter "Request status."

Eenmalige versus maandelijkse declaratieverzoeken

Bij het indienen van het declaratieformulier kunnen je medewerkers kiezen tussen een ‘Eenmalige’ en ‘Maandelijkse’ uitgave:

  • Eenmalige kosten:

    Dit resulteert in eenmalige aftrek en eenmalige uitkering door jou als werkgever.

  • Maandelijkse kosten:

    Dit resulteert in een maandelijks terugkerende aftrek van het budget en een terugkerende uitbetaling door jou als werkgever, voor het door de werknemer gekozen tijdsbestek.

Het maandelijks verzoek wordt door de werknemer slechts één keer ingediend. Op basis van de opgegeven data en facturen kun je automatische betalingen instellen aan de werknemer.

Om te bepalen of een kostenverzoek 'Eenmalig' of 'Maandelijks' is, klik je op het specifieke verzoek in het portaal of exporteer je het rapport voor een gedetailleerd overzicht.


Wie kan aanvragen bekijken en goedkeuren?

Om declaraties te bekijken, goed te keuren of af te wijzen, moet de aangewezen manager de rechten voor budgetaanvragen in zijn/haar profiel hebben ingeschakeld en toegang hebben tot het Alleo-portaal.

Meer informatie over rechten vind je hier.


💡 Meer hulp nodig? Neem direct contact op!

💬 Live chat support - Klik het icoon of Help in het Alleo Portaal
✉️ admin-support@alleo.nl

Was dit een antwoord op uw vraag?