De declaratie Benefit feature beheren
Jouw medewerkers dienen hun aanvraag in in de Alleo app
a. De onkostenbedragen worden automatisch afgetrokken van het budget van de
medewerker
Er wordt een e-mail verzonden om je op de hoogte te stellen van nieuwe declaratieverzoeken
Alle onkostenaanvragen worden beschikbaar gesteld in de sectie Requests van de Alleo Portal
Je kan de verzoeken goedkeuren of afwijzen
a. Wanneer je een verzoek afwijst, kan je een opmerking achterlaten met context
voor de medewerker.
De medewerker ontvangt via e-mail een statusupdate
Je kunt de goedgekeurde uitgaven exporteren en ter betaling delen met je financiële team
Om te controleren welke verzoeken nog in behandeling zijn, gebruik je de filter "Request status."
Eenmalige versus maandelijkse onkostenverzoeken
Bij het indienen van het declaratieformulier kunnen je medewerkers kiezen tussen een ‘Eenmalige’ en ‘Maandelijkse’ uitgave:
Eenmalige kosten:
Dit resulteert in eenmalige aftrek en eenmalige uitkering door jou als werkgever.
Maandelijkse kosten:
Dit resulteert in een maandelijks terugkerende aftrek van het budget en een terugkerende uitbetaling door jou als werkgever, voor het door de werknemer gekozen tijdsbestek.
Het maandelijks verzoek wordt door de werknemer slechts één keer ingediend. Op basis van de opgegeven data en facturen kun je automatische betalingen instellen aan de werknemer.
Om te bepalen of een kostenverzoek 'Eenmalig' of 'Maandelijks' is, klik je op het specifieke verzoek in het portaal of exporteer je het rapport voor een gedetailleerd overzicht.
Onkostenbeoordeler
Om gebruik te kunnen maken van de onkostenfunctie moet een
'Beoordeler'-e-mailadres worden gedefinieerd. Deze Beoordeler ontvangt e-mailmeldingen wanneer er een nieuwe uitgave wordt ingediend. Het e-mailadres van de beoordeler is ook het enige e-mailadres dat kan worden gebruikt om de uitgaven in de Alleo Portal te bekijken. Wij raden je aan hiervoor een gedeeld e-mailadres te gebruiken, zoals people@company.com of finance@company.com.
💡Meer hulp nodig? Neem contact op met je Customer Success-manager of chat met ons door op het messenger-pictogram aan de rechterkant te klikken.