Naar de hoofdinhoud

FAQ - Alleo App & User Experience

Vind hier de meest gestelde vragen, en de antwoorden erop!

Rosa avatar
Geschreven door Rosa
Deze week bijgewerkt


📱 App Basics & Het gebruik van Alleo

  1. Hoe vraag ik een nieuwe inlogcode aan als de code die ik heb ontvangen is verlopen?
    Deze wordt automatisch gegenereerd en naar je e-mailadres gestuurd als je jouw e-mailadres invult op de inlogpagina.

  2. Kan ik inloggen met een persoonlijk e-mailadres als mijn zakelijke e-mailadres niet werkt?
    Je kunt alleen inloggen bij Alleo met het e-mailadres waarmee je bij Alleo geregistreerd bent. In sommige gevallen kan dat je persoonlijke e-mailadres zijn. Maar als het ene e-mailadres niet werkt, betekent dat niet automatisch dat het andere adres wel werkt.

  3. Moet ik een aparte app downloaden of kan ik Alleo ook via een browser gebruiken?
    Je kunt beide opties gebruiken. Hier kun je de browser-versie vinden. Hier kan je informatie vinden over het gebruik van de Alleo smartphone-app.

  4. Kan ik Alleo op meerdere apparaten gebruiken en worden mijn gegevens automatisch gesynchroniseerd?
    Ja, je kunt Alleo tegelijk in zowel de browser als de app gebruiken. Je wordt niet uitgelogd op een van de apparaten. Gegevens worden automatisch live gesynchroniseerd (zoals aankopen en veranderingen bij gebruik van budget).

  5. Wat moet ik doen als ik ben buitengesloten van mijn Alleo-account?
    Als je niet kan inloggen op je Alleo-account, neem dan contact op met support@alleo.nl. Zij kunnen achter de schermen kijken wat de oorzaak van het probleem kan zijn.

  6. Is twee-factor-authenticatie elke keer vereist bij het inloggen?
    Op dit moment is twee-factor-authenticatie niet verplicht voor alle gebruikers echter, kan jouw werkgever dit wel als verplicht instellen.

  7. Hoe verander ik mijn voorkeurstaal in de app?
    Dit kun je wijzigen via Profiel > scroll naar beneden naar Instellingen > Taal > kies Engels of Nederlands.

  8. Waar kan ik een overzicht van al mijn voordelen op één plek zien?
    Via Profiel > Aankopen kan je al je gekochte benefits zien (abonnementen, eenmalige aankopen en Promos).

  9. Kan ik mijn dashboard of meldingen in de app personaliseren?
    Via Profiel > Instellingen kun je mobiele pushmeldingen aan- of uitzetten. Afhankelijk van jouw telefoon kan je dit verder personaliseren via je telefooninstellingen > apps > meldingen.

  10. Hoe veilig is de Alleo-app en waar worden mijn gegevens opgeslagen?
    De antwoorden hierop kan je hier vinden, in ons Privacybeleid.

  11. Waar kan ik mijn bedrijfsbeleid vinden?
    Hoogstwaarschijnlijk kan je dit vinden via Home. Jouw werkgever kiest ervoor om dit via Alleo inzichtelijk te maken.



💳 Budget – Inzicht, beheren & gebruiken van Alleo-budgetten

  1. Welke verschillende soorten budgetten kan ik hebben in de Alleo-app?
    Afhankelijk van je werkgever kun je beschikken over een werkgeversbijdrage (extra budget bovenop je salaris), een belastingvrij budget (een deel van je brutosalaris) of een extra budget voor: Leren & Ontwikkeling, Gezondheid of een fiets (meestal ook een werkgeversbijdrage). Vind alle informatie daarover hier.

  2. Hoe kan ik mijn huidige budgetbalansen controleren?
    Via Home of Market kun je jouw budgetkaart zien. Als je daarop klikt, zie je: saldo, jaarlijks limiet, al gebruikt, maandelijks beschikbaar.

  3. Kan ik mijn budget meenemen naar de volgende maand of het volgende jaar?

    Er kan een limiet gelden voor hoeveel je per maand/jaar kunt sparen. Als je het niet zeker weet kan je contact opnemen met het Alleo-Support via de chat in de app, of met jouw HR-afdeling.

  4. Hoe vaak wordt mijn budget aangevuld – maandelijks, per kwartaal of jaarlijks?
    Het moment waarop je budget wordt toegewezen, hangt af van je werkgever. Je kunt het maandelijks, jaarlijks of op andere specifieke momenten in het jaar ontvangen. Wanneer er een nieuw budget wordt toegevoegd, ontvang je een pushmelding op jouw telefoon, mits pushmeldingen zijn ingeschakeld op jouw apparaat.

  5. Kan ik een betaling splitsen tussen mijn Alleo-budget en mijn eigen geld?
    Alleen bij sportschoolabonnementen kan je zelf het Alleo-budget kiezen dat je daarvoor wilt gebruiken, de rest van de betaling doe je buiten Alleo om. Dit regel je met de benefit aanbieder. Bij andere abonnementen, zoals Swapfiets, kun je de betaling niet splitsen en kan je alleen het Alleo-budget gebruiken voor het gehele bedrag.

  6. Wat gebeurt er als ik mijn volledige budget niet gebruik voordat het verloopt?
    Budget dat overblijft en verloopt (dit gebeurt vaak aan het einde van het jaar, wanneer je budget wordt gereset) wordt teruggestort naar je werkgever.

  7. Hoe weet ik welke producten of diensten onder elke budgetcategorie vallen?
    In Alleo vind je je budgetkaarten in de Market. Je kunt daar verschillende categorieën aanklikken. Als je bijvoorbeeld een Leerbudget hebt, kan het zijn dat de categorie Eten niet beschikbaar is, maar als je overschakelt naar Vrij te besteden (werkgeversbijdrage), verschijnt deze weer.
    Je werkgever bepaalt waar je jouw budget aan mag uitgeven.

  8. Kan mijn budget worden overgedragen aan een collega of meegenomen worden naar volgend jaar?
    Het budget kan (nog) niet worden overgedragen aan een collega, maar dit is wel een bekende wens! Of je het budget mag meenemen naar het volgende jaar, wordt ook bepaald door je werkgever.

  9. Zijn er bestedingslimieten voor verschillende soorten benefit?
    Je kan jouw beschikbare budget naar eigen inzicht besteden. Elke benefit toont de specifieke regels en beschikbaarheid. Sommige benefits kunnen slechts één keer worden gekocht, terwijl andere slechts één voucher per transactie accepteren (bepaalde winkels of websites staan bijvoorbeeld niet toe dat je meerdere vouchers in één aankoop gebruikt).

  10. Kan ik extra budget aanvragen voor speciale gevallen of evenementen?
    Omdat we budget toekennen op aanvraag van jouw HR, moet je dit rechtstreeks bij jouw HR-afdeling navragen.

  11. Waarom kan ik mijn Alleo-budget niet gebruiken voor Promos?
    Promoties zijn exclusieve collectieve kortingen en speciale aanbiedingen die alleen beschikbaar zijn in de Alleo-app. In de app worden promoties duidelijk aangegeven als "promo". Denk hierbij aan:

    • Kortingscodes: Je kunt een kortingscode ontvangen voor abonnementen, winkels of cadeaubonnen.

    • Cadeaubon-aankopen via iDEAL: Sommige promoties bieden je de mogelijkheid om cadeaubonnen met korting te kopen via iDEAL. Het wordt rechtstreeks door jou betaald en niet van je Alleo-budget afgetrokken.
      Let op: de aangekochte cadeaubonnen met korting, zijn niet-restitueerbaar.

  12. Waarom worden mijn Rewards (Beloningen) weergeven als 0?
    Je werkgever stelt specifieke doelen vast die overeenkomen met het verdienen van Rewards-punten. Wanneer je aan deze doelvereisten voldoet, worden Rewards-punten automatisch aan je toegekend. Voor sommige doelen moet je ze mogelijk handmatig selecteren of claimen in de Alleo-app.
    Denk je dat je de doelen hebt voltooid, maar heb je geen Rewards-punten ontvangen? Neem dan contact op met je HR-afdeling.
    Alle informatie over Rewards vind je hier.



💻 Probleemoplossing & Ondersteuning

  1. Ik kan niet inloggen (geen inlogcode ontvangen of de code werkt niet/is ongeldig), wat nu?

    • Verwijder alle eerder ontvangen codes uit je inbox en vraag een nieuwe code aan. Wacht hierop zonder de app te sluiten.

    • Probeer in te loggen via een browser in plaats van de smartphone-app: https://app.alleo.nl/

    • Gebruik indien mogelijk een computer of open een incognito-/privé-venster. Probeer ook een andere internetverbinding.

    • Start je telefoon opnieuw op.

    • Probeer verbinding te maken via een andere internetverbinding op je telefoon (bijvoorbeeld door te wisselen tussen wifi en mobiele data).

    • Wis de cache en cookies op zowel je computer als je telefoon.

  2. De inlogcode komt niet aan/werkt niet, wat nu?

    Als je de code niet op je geregistreerde e-mailadres ontvangt, kunnen we je privé- of een alternatief e-mailadres aan je gebruikersaccount toevoegen. Zo kun je controleren of de code daar aankomt en correct werkt.
    Neem daarvoor contact met ons op via Support.

  3. Ik kan Alleo niet openen op mijn tablet (of niet correct bekijken), waarom niet?
    Onze app is niet gebouwd voor tablets of iPads, de weergave is daardoor onjuist. Je kan de Alleo-app niet correct gebruiken via tablets of iPads.

Was dit een antwoord op uw vraag?