Naar de hoofdinhoud

FAQ - Benefits & Promos

Hier vind je de meestgestelde vragen over toeslagen.

Rosa avatar
Geschreven door Rosa
Deze week bijgewerkt


Verschillen tussen Benefits en Promos

Benefits kan je met jouw Alleo-budget aankopen via de Markt, zoals eenmalige vouchers of abonnementen (indien je een maandelijks budget ontvangt).
Promos zijn (tijdelijke) kortingen of aanbiedingen die je niet met jouw Alleo-budget koopt maar kan kopiëren (kortingscodes) of betalen met iDEAL.

In sommige gevallen zijn er ook bedrijfsspecifieke benefits, wat een werkgever kan aanbieden. Promos zijn voor iedereen beschikbaar.


✨ Benefit vragen

  1. Waarom kan ik mijn voucher niet gebruiken voor mijn aankoop?
    Er is een verschil tussen een kortingscode en een afgeprijsde voucher. Heb je een voucher gekocht voor een specifiek bedrag, zoals een IKEA-voucher van 10 euro > deze moet je als betaalmethode gebruiken, tijdens het afrekenen.
    Staat er geen specifiek bedrag bij, maar een (kortings)code (bijvoorbeeld ALLEO123), dan moet je deze in het kortingsveld invullen - op de website van de benefit aanbieder.

  2. In mijn Profiel > Aankopen > staan veel vouchers die ik al heb gebruikt, kan ik dit opschonen? Of kunnen jullie deze weghalen?
    Je kan dit nu aanvinken als 'gebruikt'. Klik daarvoor de aankoop aan en vervolgens het vierkantje, rechtsonder.

  3. Mijn vouchercode wordt weergegeven als gebruikt of ongeldig na een mislukte betaling van mijn bestelling, wat nu?
    Meestal wordt een voucher om veiligheidsredenen geblokkeerd na een mislukte betaling. Je zou de voucher na een paar uur weer moeten kunnen gebruiken.
    Zo niet, neem dan eerst contact op met de helpdesk van de betreffende partij (zoals bijvoorbeeld Zalando). Zij kunnen nagaan wat er met het voucherbedrag is gebeurd tijdens de mislukte betaling.

    📌 De voucher wordt toegevoegd aan jouw account, als je code aan een bestelling toevoegt, maar de bestelling niet voltooid.

  4. Is mijn voucher geldig voor aangesloten winkels?
    Controleer de regels en voorwaarden van de partner, want niet alle vouchers kan je inzetten bij collega-winkels.
    Een voorbeeld: Je kan een Apple-voucher alleen inzetten bij een officiële Apple Store. Zo is Amac wel een erkende verkoper, maar geen officiële Apple Store.

  5. Ik heb mijn voucher niet per mail ontvangen, en de app geeft aan 'verkocht door derden', wat betekent dat?
    De voucher wordt in dit geval niet door ons systeem uitgestuurd, maar door onze partner zelf. De voucher is dan vaak niet te zien in de app, maar moet op jouw mail ontvangen worden (de mail waarmee je kan inloggen bij Alleo).
    Heb je het niet ontvangen? Dan helpen wij van Support je graag verder!

  6. Ik wil mijn goedgekeurde declaratie annuleren en terugdraaien, hoe doe ik dit?
    Als je een goedgekeurde claim wilt annuleren, stuur dan een e-mail naar support@alleo.nl en voeg je HR toe in de CC.
    Jouw HR controleert eerst of de claim al is uitbetaald. Zo niet, en jouw HR keurt de annulering goed, dan kunnen we deze voor je verwerken.

  7. Waarom kan ik mijn Peaks-saldo niet laten uitbetalen? Kan ik deze benefit annuleren?
    Je kunt je geld niet opnemen binnen 48 uur na storting. In dat geval annuleert Peaks jouw benefit. Bekijk hier al hun algemene voorwaarden.

🎫 Promos vragen

  1. Hoe kan ik mijn IKEA-voucher gebruiken?
    De IKEA-voucher dient als betaalmiddel te worden gebruikt bij het afrekenen, in een Nederlandse online IKEA-winkel. Bij een fysieke Nederlandse IKEA-winkel, kan je de barcode tonen bij de kassa (die je hebt ontvangen in de mail).

  2. Hoe kan ik mijn Sports Gift Card gebruiken? Dit geldt ook voor:

    • Plutosport

    • TennisDirect

    • PadelDirect

    • RunningDirect

    • HockeyDirect

    • Voetbalshop

    • XXL Nutrition

    Ga naar het betaalgedeelte van de bestelling > kies de betaalmethode 'voucher' of 'cadeaubon' > kies de optie Sports Gift Card > voer de vouchercode (en pincode) in.

  3. Hoe kan ik mijn Albert Heijn-voucher gebruiken?
    De cadeaukaart is te gebruiken in fysieke Albert Heijn-winkels, in Nederland en in België. Het is ook te gebruiken bij Albert Heijn To Go, maar niet online.
    Bij het afrekenen kies je voor voucher/cadeaukaart, bij het selecteren van een betaalmethode. Je kan ook de barcode van de voucher (laten) scannen.

  4. Is de Zalando-voucher geldig voor alle artikelen op de Zalando-website?
    Zalando past eigen regels en voorwaarden toe op het gebruik van vouchers. Dit kan je op hun website vinden.
    Zo kan make-up, sportattributen en elektronica niet betaald worden met een voucher. Een Zalando-voucher kan ook niet gebruikt worden op Zalando Lounge. Kijk regels na bij Zalando Support, als je niet zeker weet of de artikel(en) in aanmerking komen.
    Voeg de voucher toe aan je Zalando-account via profiel > vouchers/cadeaubonnen, zodat deze automatisch als betaalmethode kan worden geselecteerd tijdens het betalen.

  5. Mijn Cineville abonnement is zonder mijn toestemming gestopt, waarom?
    Ben je met dit Cineville-abonnement voor het eerst een Cineville-gebruiker? Dan stopt het abonnement automatisch na 12 maanden. Je zal Cineville opnieuw moeten selecteren in de Alleo-app.

  6. Ik kan mijn Mediation Moments-vouchers niet toevoegen aan mijn Meditation Moments-account, wat nu?
    Als je de app hebt gedownload en een account hebt aangemaakt, kun je jouw voucher alleen toevoegen door Meditation Moments via de browser te bezoeken. Nadat je de voucher hebt toegevoegd, kun je de premiumversie van de Meditation Moments-app gebruiken. Als deze niet zichtbaar is, start dan je Meditation Moments-app opnieuw op.
    ​​

  7. De Rocycle locatie welke ik voorheen heb gebruikt, staat er niet meer tussen, waarom niet?
    Het kan zo zijn dat de vouchers aangevuld moeten worden. Laat het ons weten via support@alleo.nl, zodat we je verder kunnen helpen.

  8. Kan ik mijn Crispvoucher verwijderen nadat ik deze aan mijn account heb toegevoegd?
    Nee, zodra een voucher aan je account is toegevoegd, kan deze niet meer worden verwijderd. Wel kan de voucher worden overgezet naar een ander Crisp-account. Hiervoor kun je contact opnemen met Crisp Support.

  9. Waarom krijg ik een foutmelding op de Efteling-website bij het toevoegen van meerdere vouchers?
    De Efteling-website accepteert soms maar één voucher tegelijk via het aankoopproces. De oplossing: log eerst in op je Efteling-account > voeg daar al je vouchers toe > en koop daarna je tickets. De vouchers worden dan toegepast tijdens het afrekenen.

  10. Hoe werkt de 24 uurswachttijd bij Thuisbezorgd-vouchers?
    Als je een Thuisbezorgd-voucher aan je account toevoegt en daarna verwijdert, wordt de voucher pas na 24 uur weer actief. Informatie over het gebruik van Thuisbezorgd-vouchers vind je hier: Kortingscode Thuisbezorgd.nl.


💸 Terugbetalingen indienen, volgen & begrijpen

  1. Onder welke omstandigheden kom ik in aanmerking voor een terugbetaling en hoe verloopt het proces?
    Over het algemeen is een terugbetaling niet mogelijk. In de meeste gevallen (vooral bij aankopen van vouchers via Promos > met iDEAL) worden de vouchers speciaal voor jou aangemaakt en kunnen we deze dus niet deactiveren. Kijk hier voor meer informatie.

    Als er informatie in Alleo tot misverstanden heeft geleid, laat het ons dan weten, zodat we jouw specifieke situatie kunnen beoordelen.

  2. Hoelang duurt het meestal voordat een terugbetaling wordt weergegeven nadat ik een verzoek heb ingediend?
    Is je terugbetaling goedgekeurd? Dan hangt het af van het type voucher hoe lang het duurt voordat je het geld terugkrijgt:
    - Een voucher gekocht via je Alleo Budget staat binnen enkele minuten weer op je Alleo-account. Ons Support Team bevestigt de verwerking van de terugbetaling.
    - Een voucher gekocht via Promos > iDEAL kan tot 10 werkdagen duren voordat deze weer op je rekening staat.

  3. Kan ik de status van mijn terugbetaling in de app volgen?

    Vouchers die je met je Alleo-budget hebt gekocht, verschijnen terug in jouw budgetkaart (weergegeven in Home) en via Profiel > Transacties. Voor vouchers die je via Promos > iDEAL hebt gekocht, is dit niet mogelijk. Er is een derde partij bij betrokken (de benefit aanbieder) en hun vouchers staan doorgaans niet in ons systeem (niet zichtbaar in de Alleo-app, alleen in je mail).

  4. Is er een deadline voor het indienen van een terugbetalingsaanvraag na een aankoop?
    Er is geen deadline, maar we verwachten zo snel mogelijk op de hoogte te worden gebracht wanneer er een probleem optreedt. Zo kunnen we je snel en op de beste manier helpen.

Was dit een antwoord op uw vraag?