Naar de hoofdinhoud

Swapfiets

Swapfiets Benefit, aanmeld en overstap proces en opzegbeleid

Aleksandra avatar
Geschreven door Aleksandra
Meer dan 2 weken geleden bijgewerkt

De Swapfiets benefit is beschikbaar voor nieuwe en bestaande Swapfiets gebruikers.


Beschikbare abonnementen


Alle beschikbare abonnementstypen kun je vinden in de app. Het aanbod kan variëren afhankelijk van jouw werkgever, en je hebt alleen toegang tot de voordelen die worden weergegeven in jouw Alleo-app.

📌 Let op dat Swapfiets geen gesplitste betalingen ondersteunt, wat betekent dat je maandelijkse budget gelijk aan of hoger dan het gewenste Swapfiets-abonnement moet zijn dat je wilt selecteren.
Bijvoorbeeld: als je maandelijkse budget € 25 is, kun je alleen een Swapfiets-abonnement kiezen met maandelijkse kosten die lager zijn dan € 25.

Het is niet mogelijk maandelijks opgespaard budget of eenmalig budget te gebruiken voor maandelijkse benefits of abonnementen inclusief Swapfiets


Registratie


  1. Het selecteren van de benefit

Zodra je de Swapfiets-Benefit in de Alleo-app hebt gevonden, bevestig dan je keuze.

📌 Let op: de budgetbijdrage voor de geselecteerde optie wordt van je budget afgetrokken zodra je de keuze bevestigt.

2. E-mailbevestiging en Registratie

Na het selecteren van het Swapfiets-Benefit, ontvang je een e-mail met verdere instructies voor het registratie- of overgangsproces.

  • Registratielink - deze link is bedoeld voor gebruikers die nog geen bestaand Swapfiets-abonnement hebben. Door de registratielink te volgen, kun je een nieuw account bij Swapfiets aanmaken en een fiets aanvragen.

  • Overstapformulier - deze link is bedoeld voor gebruikers die al Swapfiets-gebruikers zijn. Nadat je het formulier hebt ingevuld, wordt het naar Swapfiets gestuurd.

De overstap gaat in op de eerste dag, van de volgende maand.

Swapfiets heeft tot 5 werkdagen nodig om de overstap te verwerken, dus zorg ervoor dat je het formulier ten minste 5 werkdagen vóór het einde van de maand indient. Je budgetaftrek wordt aangepast om overeen te komen met de datum van de overstap.


Opzegbeleid


De Swapfiets Benefit kan maandelijks worden opgezegd. Er geldt een opzegtermijn van 1 maand en de opzegging is pas volledig wanneer u de fiets heeft geretourneerd.

Er zijn drie verschillende scenario's voor opzegging, elk met eigen stappen om te volgen:

1. Gebruiker wil het abonnement volledig opzeggen en de fiets retourneren

Om jouw abonnement op te zeggen, neem je direct contact op met Swapfiets en regel je de retour van de fiets. Meer informatie over het opzeggen van jouw abonnement vind je op de Swapfiets-website.

📌 Let op: de opzegging wordt pas als voltooid beschouwd wanneer de fiets is geretourneerd. Jouw budget wordt dienovereenkomstig aangepast en indien nodig met een vertraging van één maand terugbetaald. Als je eerder een terugbetaling nodig hebt, neem dan contact op met Alleo Customer Operations via de chat in de app, met bewijs van de bevestiging van het retourneren van de fiets.

2. Gebruiker wil stoppen met het gebruiken van budget voor het Swapfiets-abonnement en direct aan Swapfiets betalen

Als je wil stoppen met het gebruiken van jouw budget voor het Swapfiets-abonnement en in plaats daarvan direct aan Swapfiets wil gaan betalen, neem dan contact op met de Alleo Customer Operations via de chat in de app. We zullen je helpen om jouw abonnement om te zetten naar een consumentenabonnement, dat ingaat op de eerste dag van de volgende maand.

3. Gebruiker beëindigt werkzaamheden en verliest toegang tot de Alleo app en budget

Geen actie vereist! In het geval dat jouw dienstverband eindigt en je geen toegang meer heeft tot de Alleo app en het Alleo budget, wordt jouw Swapfiets-abonnement omgezet naar een consumentenplan. Dit betekent dat je de fiets kunt blijven gebruiken terwijl je er zelf voor betaalt.

Als je, na het selecteren van Swapfiets in Alleo, je bedenkt over het aanmelden bij Swapfiets - neem dan contact op met Alleo Customer Operations via de chat in de Alleo app.

Was dit een antwoord op uw vraag?