Naar de hoofdinhoud
Swapfiets

Swapfiets Benefit, aanmeld en overstap proces en opzegbeleid

Jason avatar
Geschreven door Jason
Meer dan 6 maanden geleden bijgewerkt

De Swapfiets benefit is beschikbaar voor nieuwe en bestaande Swapfiets gebruikers.


Beschikbare abonnementen


Alle beschikbare abonnementstypen kun je vinden in de app. Het aanbod kan variëren afhankelijk van jouw bedrijf, en je hebt alleen toegang tot de voordelen die worden weergegeven in jouw Alleo-app.

Let op dat Swapfiets geen gesplitste betalingen ondersteunt, wat betekent dat je maandelijkse budget gelijk aan of hoger dan het gewenste Swapfiets-abonnement moet zijn dat je wilt selecteren. Bijvoorbeeld, als je maandelijkse budget €25 is, kun je alleen een Swapfiets-abonnement kiezen met een maandelijkse kost die lager is dan €25.

Het is niet mogelijk maandelijks opgespaard budget of eenmalig budget te gebruiken voor maandelijkse benefits of abonnementen inclusief Swapfiets


Registratie


  1. Het selecteren van de benefit

Zodra je de Swapfiets-Benefit in de Alleo-app hebt gevonden, bevestig dan je keuze.

*Let op: de budgetbijdrage voor de geselecteerde optie wordt van je budget afgetrokken zodra je je keuze bevestigt.

2. E-mailbevestiging en Registratie

Na het selecteren van het Swapfiets-Benefit, ontvang je een e-mail met verdere instructies voor het registratie- of overgangsproces.

  • Registratielink - deze link is bedoeld voor gebruikers die nog geen bestaand Swapfiets-abonnement hebben. Door de registratielink te volgen, kun je een nieuw account bij Swapfiets aanmaken en een fiets aanvragen.

  • Overstapformulier - deze link is bedoeld voor gebruikers die al Swapfiets-gebruikers zijn. Nadat je het formulier hebt ingevuld, wordt het naar Swapfiets gestuurd.

De overstap gaat in op de eerste dag van de volgende maand.

Swapfiets heeft tot 5 werkdagen nodig om de overstap te verwerken, dus zorg ervoor dat je het formulier ten minste 5 werkdagen voor het einde van de maand indient. Je budgetaftrek wordt aangepast om overeen te komen met de datum van de overstap.


Opzegbeleid


De Swapfiets Benefit kan maandelijks worden opgezegd. Er geldt een opzegtermijn van 1 maand en de opzegging is pas volledig wanneer u de fiets heeft geretourneerd. Er zijn drie verschillende scenario's voor opzegging, elk met eigen stappen om te volgen.

1. Gebruiker wil het abonnement volledig opzeggen en de fiets retourneren

Om uw abonnement op te zeggen, neemt u direct contact op met Swapfiets en regelt u de retour van de fiets. Meer informatie over het opzeggen van uw abonnement vindt u op de Swapfiets-website.

Let op: de opzegging wordt pas als voltooid beschouwd wanneer de fiets is geretourneerd. Uw budget wordt dienovereenkomstig aangepast en indien nodig met een vertraging van één maand terugbetaald. Als u eerder een terugbetaling nodig heeft, neem dan contact op met de Alleo-support via de chat in de app met bewijs van de bevestiging van het retourneren van de fiets, en we zullen u helpen.

2. Gebruiker wil stoppen met het gebruiken van budget voor Swapfiets abonnement       direct aan Swapfiets betalen

Als u wilt stoppen met het gebruiken van uw budget voor het Swapfiets abonnement en in plaats daarvan direct aan Swapfiets wilt betalen, neem dan contact op met de Alleo-support via de chat in de app. We zullen u helpen om uw abonnement om te zetten naar een consumentenabonnement, dat ingaat op de eerste dag van de volgende maand.

3. Gebruiker beëindigt werkzaamheden en verliest toegang tot de Alleo app en budget

Geen actie vereist. In het geval dat uw dienstverband eindigt en u geen toegang meer heeft tot de Alleo app en budget, wordt uw Swapfiets abonnement omgezet naar een consumentenplan. Dit betekent dat u de fiets kunt blijven gebruiken terwijl u er zelf voor betaalt.

Als u zich bedenkt over het aanmelden bij Swapfiets nadat u het in de Alleo app heeft geselecteerd neem dan contact op met ons supportteam via de chat in de Alleo app.

Was dit een antwoord op uw vraag?