*Als u integratie heeft ingeschakeld, wordt de on- en offboarding van medewerkers beheerd via de integratie. Ga voor meer informatie over integraties naar Integraties.
Medewerkers offboarden via de Admin portal
Wanneer een medewerker uit dienst treedt, is het belangrijk om zijn of haar account in de portal te deactiveren. Eenmaal gedeactiveerd verliest de medewerker vanaf de gekozen offboardingdatum de toegang tot de app en de toegewezen budgetten.
Op de opgegeven offboardingdatum worden eventuele toegewezen budgetten automatisch geannuleerd en verandert de status van de medewerker van Actief naar Gedeactiveerd.
Houd er rekening mee dat de uitstapdatum in de toekomst moet worden gepland. Om ervoor te zorgen dat de maandabonnementen van medewerkers tijdig worden opgezegd, verzoeken wij u vriendelijk de uitstapdatum minimaal 30 dagen vóór de beoogde uitstroomdatum in te stellen. Offboarding kan niet met terugwerkende kracht plaatsvinden.
Bekijk deze video om te zien hoe u een werknemer met een toekomstige offboarding-datum kunt deactiveren
Bulk-offboarding
Voor bulk-offboarding kan je deze template gebruiken en deze delen via de Admin Portal bij "documents". Alleo's admin support gaat dit dan voor jullie verwerken.
Vermeld de volgende werknemersgegevens:
E-mailadres van het werk
Datum van uittreding
💡Meer hulp nodig? Neem contact op met uw Customer Success-manager of chat met ons door op het messenger-pictogram aan de rechterkant te klikken.